Plasarea lucratorilor
Afișez 1 - 12 din 22 de rezultate
Descoperă colecția de Plasarea lucratorilor
O formă stilizată de scriere de acțiune, jucătorii plasează jetoane (de obicei clasicul „meeple” în formă de persoană) pentru a declanșa o acțiune dintr-un set de acțiuni disponibile pentru toți jucătorii, în general unul la un moment dat și în ordinea rândului. Unele jocuri obțin același efect în sens invers: rândul începe cu spații de acțiune umplute cu marcatoare, care sunt revendicate de jucători pentru un anumit cost. Fiecare jucător are de obicei un număr limitat de jetoane cu care să participe la proces, deși acestea pot crește pe măsură ce jocul progresează.
De obicei, există o limită de câte ori poate fi întreprinsă o singură acțiune. Odată ce această limită pentru o acțiune este atinsă, de obicei, fie devine mai costisitoare să fie reluată, fie nu mai poate fi luată pentru restul rundei. Ca atare, nu toate acțiunile pot fi întreprinse de toți jucătorii dintr-o rundă dată și are loc „blocarea acțiunilor”. Dacă jocul este structurat în runde, atunci toate acțiunile sunt de obicei reîmprospătate la începutul sau la sfârșitul fiecărei runde, astfel încât să devină disponibile din nou.
Din punct de vedere tematic, piesele de joc pe care jucătorii le folosesc pentru a elabora acțiuni reprezintă adesea „lucrători” ai unei anumite meserii (această categorie de mecanism, însă, nu este neapărat limitată la sau prin această reprezentare tematică). Cu alte cuvinte, jucătorii adesea „plasează lucrători” tematic pentru a arăta ce acțiuni au fost elaborate de jucători individuali. De exemplu, în Agricola fiecare jucător începe cu două piese reprezentând membrii familiei care pot fi plasate pe spații de acțiune pentru a colecta resurse sau pentru a întreprinde alte acțiuni precum construirea gardurilor. Când cineva plasează o piesă pe un spațiu dat, acțiunea respectivă nu mai este disponibilă până în runda următoare.
Keydom, care a fost publicat în 1998, este recunoscut pe scară largă ca fiind primul din genul de jocuri de plasare a lucrătorilor. Alte experimente timpurii de proiectare cu mecanismul includ Bus (1999) și Way Out West (2000). Exemple bine cunoscute de plasare a lucrătorilor includ Agricola (2007), Caylus (2005) și Stone Age (2008).